Kynästäni




Jukka-Pekka Asikainen
Tarja Raninen
Mainosvalokuvauksen ABC
WSOY 2005
Kustantajan hinta 46,00
Nidottu, 192 sivua, nelivärinen
ISBN 951-0-29874-3

Mistä AD saa ideat mainoksen kuviin, miksi ruoka-annoksen kuva rakennetaan pala palalta Photoshopissa, miten kuvaaja pitää kirjakerholehden sadat kuvat järjestyksessä, mitä asiakas odottaa mainoskuvajaalta? Lue AD Minna Fossin, mainosvalokuvaaja Ilmari Kostiaisen ja Reijo Hirvisen sekä yhteyspäällikkö Riitta Hittscherin vastaukset uudesta kirjasta!

Mainosvalokuvauksen ABC on mainonnan tilasta huolestuneiden suunnittelijoiden vastaus digikuvausta käsittelevien kirjojen tulvaan. Laadukasta mainontaa ei ole ennenkään tehty amatöörikuvilla eikä ilman huolellista kuvauksen suunnittelua ja laadukasta toteutusta - ei siis nytkään, vaikka digikamera on jo jokapojalla.

Kirja kurkistaa aiemmin kiinni pidettyjen ovien taakse: mainosvalokuvastudion tekniikan suunnitteluun, hinnoitteluun, kuvien ideointiin yhdessä AD:n ja asiakkaan kanssa sekä kuvausjärjestelyihin studiossa ja ulkotiloissa. Ja tällä kertaa kerromme myös mokat!

Tilaa WSOY:n verkkokaupasta




Tarja Raninen
Jaana Rautio
Mainonnan ABC
WSOY 2003
Kustantajan hinta 52,00
Nidottu, 408 sivua
(360 s. mv, 48 s. 4-v)
ISBN 951-0-27357-0

Mainonnan suunnittelija valjastaa luovuutensa liiketoiminnan palvelukseen. Hyvät ideat perustuvat aina asiakkaan bisneksen ymmärtämiseen ja niveltyvät markkinoinnin kokonaisuuteen. Mutta mitä idealla tekee, jos toteutus ontuu.
Tämä kirja on pudotus visioista ja teorioista maan pinnalle, mainosalan suomalaiseen arkeen. Typografia ja kielioppi on osattava, mutta se ei riitä mihinkään. Jokainen mainonnan väline on tunnettava - olkoon se kotisivut, uusi tuotepakkaus tai kuumailmapallo. Asiakkaan rahoilla ei harjoitella. Mutta mainontaa ei myöskään pidä tilata kertomatta tavoitteita.
Kirjan henkilökuvissa eri osapuolet mainoselokuvaohjaajasta mainostoimiston asiakkaaseen kertovat, millaista käytännön elämä mainonnan parissa on. Kirjassa on leveät marginaalit anekdooteille, esimerkeille ja sivupoluille, joita pitkin mielikuvituksesi saa ravintoa uusia mainoksia varten.


Harjoittele mainosten tekemistä!
Kesällä 2004 valmistui Mainonnan ABC -perheen harjoituskirja, jossa on tehtäviä kaikista käsikirjan luvuista. Ovela opiskelija tilaa tästä myös opettajalle tarkoitetun vastauskirjan.

Mainonnan ABC. Harjoituksia
216 sivua, WSOY 2004
Kustantajan hinta 29,10
ISBN 951-0-28936-1

Mainonnan ABC. Vastauksia
100 sivua, WSOY 2004
Kustantajan hinta 39,50
ISBN 951-0-29301-6

TILAA

 

Ammattikirja on WSOY Oppimateriaalien asiakaslehti opettajille, oppilaitoksille ja kirjantekijöille.

Juttunäytteet:
Kirjan tekijänoikeuksista - WSOY:n lakimiehen Lippo Luukkosen haastattelu
Yhteistoiminnallisen oppimisen asiantuntijaa tapaamassa - Pasi Sahlbergin haastattelu
Maalaispojan matka WSOY:n aitiopaikalle - Hannu Laukkasen haastattelu
Kauppaopetuksen Max ja Moritz - Heikki Kivelän ja Reijo Nordellin haastattelu

 

 

WSOY Oppimateriaalit kustantaa oppikirjoja esikoulusta yliopistoon. Vuoden 2004 tuoteluetteloista työpari Raninen-Rautio urakoivat yläasteen ja lukion matemaattisten ja humanististen aineiden luettelot sekä ammattiopintojen tuoteluettelot:
Liiketalous ja hallinto
Terveys ja hyvinvointi
Tekniikka ja liikenne
Matkailu-, ravitsemis- ja talousala
Yliopistokirjat
Tuotteita eli päteviä oppikirjoja voi ostaa WSOY:n verkkokaupasta.

 

 

Haastatteluja

Erkki Liikanen opettajille: kertokaa EU:n suuri tarina!
Sikke Sumari - kymppi kotitaloudessa
Jaana Kauppinen - kouluvaikeuksien kautta kouluttajaksi
Jussi Kylätasku - pienet kirjailijamuistelmat
Tangoprinsessasta tarinankertojaksi - Sanna Pietiäisen haastattelu

Sivun ylälaitaan


TextHouse
Tarja Raninen
Hämeentie 35 D • 00500 Helsinki
puh. (09) 7268 9910, 0500 610 762 • fax (09) 7268 9911